Stijn VANHOOF
Co-auteur en lesgever
Stijn is stafmedewerker Onderwijsontwikkeling bij Karel de Grote Hogeschool. Eerder was hij leraar in het secundair (voortgezet) onderwijs en praktijklector in de lerarenopleiding. Behalve bij feedback en gerelateerde thema’s (toetsing, zelfsturing, lesontwerp), liggen zijn interesses bij gespreksvaardigheden, praktijkonderzoek en kwaliteitszorg.
Geert Speltincx
Co-auteur
Geert is diensthoofd Onderwijsontwikkeling bij Karel de Grote Hogeschool. Hij is er verantwoordelijk voor kwaliteitszorg, onderwijsonderzoek en professionalisering van docenten. Eerder was hij er docent en hoofd Onderwijs- en studentenbeleid in lerarenopleiding.
Liesbeth Kustermans
Lesgever
Liesbeth is onderwijspedagoog en docent in de lerarenopleiding basisonderwijs bij Karel de Grote Hogeschool. Toen ze nog werkzaam was in het secundair onderwijs ervaarde ze de meerwaarde van samen met leerlingen nadenken over kwaliteitscriteria en het in gesprek gaan over feedback. Ook nu probeert ze studenten actiever hun leerproces in handen te laten nemen oa door hen feedback als een start- ipv een eindpunt te laten zien. Ze heeft heel wat ervaring met het ondersteunen van teams om leerlingen nog meer te laten groeien.
Vinciane
Costa
Lesgever
Vinciane is stafmedewerker onderwijsontwikkeling bij Karel de Grote Hogeschool, waaronder kwaliteitszorg en professionalisering belangrijke thema’s zijn. Daarnaast coacht zij leerkrachten die deelnemen aan het leiderschapsontwikkelingsprogramma van Teach For Belgium. Eerder was zij leerkracht lagere school, mentor in aanvangsbegeleiding en zorgcoördinator. Naast feedback, heeft Vinciane interesse in inclusie, klassenmanagement, zelfsturing en metacognitie.
Joëlle Verelst
Lesgever
Joëlle Verelst is docent Frans en onderzoeker binnen de lerarenopleiding secundair onderwijs (EBASO) van de Karel de Grote Hogeschool. Haar expertise situeert zich vooral binnen het domein vreemdetalendidactiek, de integratie van ex-OKAN-leerlingen in het regulier (talen)onderwijs en het ontwikkelen van didactisch materiaal. Eerder was ze leerkracht Frans in het secundair onderwijs in de Antwerpse grootstedelijke context en docent Spaans in het volwassenenonderwijs.